راهنمای تمیز کردن پارکت و لمینت

پارکت لمینت برای افرادی که نیازمند تمیز کردن سریع و راحت هستند مناسب است. راه‌های ساده‌ای وجود دارد که شما می‌توانید کفپوش خانه خود را برای سالیان نو نگهداری کنید. تنها چیزی که برای تمیز کردن آن احتیاج دارید، یک جاروبرقی و یک تی است.

راهنمای تمیز کردن پارکت و لمینت

 پارکت لمینت برای افرادی که نیازمند تمیز کردن سریع و راحت هستند مناسب است. راه‌های ساده‌ای وجود دارد که شما می‌توانید کفپوش خانه خود را برای سالیان نو نگهداری کنید. تنها چیزی که برای تمیز کردن آن احتیاج دارید، یک جاروبرقی و یک تی است. البته برای تمیز کردن لمینت می‌توانید از شامپوی مخصوص لمینت و همچنین برای براق کردن از واکس مخصوص لمینت استفاده نمایید اما پیشنهاد ما به دلیل ورود محصولات بی کیفیت به بازار استفاده از همان جارو برقی و تی است

• استفاده از جاروبرقی جهت پاک کردن گرد و خاک و ذرات ریز از سطح آن.
• در صورت ریخته شدن آب و یا سایر مایعات (مخصوصا مایعاتی که ترکیبات قلیایی و یا اسیدی دارند) بلافاصله محل مورد نظر را به دقت خشک کرده و تمیز کنید تا هیچ آسیبی به سطح و یا لایه های درونی لمینت وارد نشود.
•  از بکار بردن مواد شوینده معمول (به خصوص موادی که حاوی ترکیبات شیمیایی مانند کار و آمونیاک هستند) و یا صابون ها و پودرهای شوینده که دارای آنزیم های قوی هستند، خودداری کرده و بجای آنها، در صورت نیاز از شوینده های مخصوص لمینت می توانید جهت این کار استفاده کنید. (مانند محصولاتی که بر روی آنها نوشته شده: Hard Surface Flooring Cleaner)
• مواظب باشید تا موادی مانند شمع مذاب، جوهر، آدامس و غیره که ممکن است به سطح آن چسبیده و به مرور شکل ظاهر سطوح بیرونی را کمی زشت و حتی دچار آسیب دیده (هر چند بصورت جزئی) کنند، بر روی سطح آن نچسبند. اگر چنین اتفاقی افتاد، با استفاده از مواد شوینده مخصوص لمینت استفاده و پس از پاک شدن کامل آثار آن، به دقت جای آنرا خشک کنید. و یا اینکه در صورت در دسترس نبودن این مواد، در ابتدا با کمی یخ آنها را به آرامی جدا کرده و سپس با استفاده از وسیله ای صاف و نازک (مانند یک صفحه در حد یک کارت بانکی و یا شبیه آن) به آرامی آن موارد ریخته شده بر روی سطح لمینت را پاک کرده و از آنجا جمع کنید. البته در این روش باید دقت کنید که در مرحله آخر موجب ایجاد خراش بر روی سطح آن نشوید. سپس سطح را با یک دستمال به آرامی پاک کنید.
• هنگام پاک کردن دقت کنید که طی و یا پارچه ای که از آن جهت خشک و تمیز کردن سطح لمینت استفاده می شود، چندان ضخیم و خش دار نباشند تا هنگام کشیدن بر روی سطح کف پوش، بر روی آن هیچ خراش و یا آسیبی ایجاد نکند.
• جهت براق کردن و تمیز کردن کامل سطح لازم نیست از انواع وسایل و ابزارهای تمیز کننده و براق کننده موجود در بازار، استفاده کنید. بهتر است پیش از اینکار حتما با فروشنده و یا کارشناسان این امر مشورت کنید.
• اگر برای تمیز کردن سطوح لمینت از آب استفاده می کنید علاوه بر خشک کردن دقیق آن پس از پایان کار، دقت کنید که دمای آن چندان زیاد نباشد و بهتر است که آب ولرم باشد.



پست الکترونیکی:

rainbowco.ir@gmail.com

نمابر:

+98 513 8797408

تلفن:

+98 513 8764700
Image کلیه حقوق و طرح‌ها برای بازرگانی رنگین کمان محفوظ است
English فارسی