پارکت لمینت چیست؟

لمینت از موادی به نام اچ دی اف (high density fiberboard) که یک لایه روکش طرح چوب روی آن پرس شده، ساخته‌ می‌شود.

پارکت لمینت چیست؟

 لمینت از موادی به نام اچ دی اف (high density fiberboard) که یک لایه روکش طرح چوب روی آن پرس شده، ساخته‌ می‌شود. بنابراین لمینت از لایه‌های مختلف و به نحوی ساخته شده است که ضمن زیبایی، فوق‌العاده مستحکم و پایدار نیز هست.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد تفاوت لمینت و پارکت است. علیرغم تشابه ظاهری، پارکت و لمینت از لحاظ جنس مواد اولیه و نحوه‌ی تولید تفاوت زیادی با هم دارند. در واقع پارکت کاملا از چوب طبیعی درختان ساخته می‌شود در حالی‌که لمینت با استفاده از مواد اولیه‌ی مصنوعی تولید می‌شود. این تفاوت جنس مواد اولیه‌ی بکار رفته در این دو نوع کفپوش باعثِ وجود مزایا و معایبی در هر یک از این دو نوع کفپوش شده است.

قدم زدن روی کفپوشی از چوبِ ظریف و طبیعی، همیشه خوشایند است. طبیعت مادر انسان است و از آنجا که چوب به طور مستقیم از دل طبیعت استخراج می‌شود، وقتی به عنوان مصالح ساختمانی بکار می‌رود حسی از اصالت و تعلق در ناخودآگاه انسان بیدار می‌کند. اما استفاده از چوب به عنوان پارکت چوبی مشکلاتی نیز ایجاد می‌کند. برای نمونه، از معایب پارکت چوبی می‌توان از تورم و باد کردن پارکت در معرض رطوبت، دشواری نظافتِ آن و گران تر بودن پارکت چوبی نسبت به لمینت نام برد. آسیبی که برداشت بی‌رویه‌ی چوب به زمین و منابع جنگلی آن وارد می‌کند نیز ممکن است استفاده از مصالح چوبی را به کاممان تلخ کند. از طرفی، لمینت در حالی‌که زیبایی و ظرافت چوب را داراست، مشکلات فوق را ندارد.

در مورد پارکت لمینت بیشتر بدانید



پست الکترونیکی:

rainbowco.ir@gmail.com

نمابر:

+98 513 8797408

تلفن:

+98 513 8764700
Image کلیه حقوق و طرح‌ها برای بازرگانی رنگین کمان محفوظ است
English فارسی